Announcement

Collapse
No announcement yet.

aussenfilter ohne Sump

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• aussenfilter ohne Sump

Hallo,
    nächste Woche werden meine LebendesGesteine im Nord-Schweden endlichen anzukommen.

Juwel 450 liter (ohne Sump!) med 8x54W ATI Sunpower, Tunze 9012 + Deltec MCE400, Tunze 3168, Zeoreaktor aus KZ im Becken (med prefilter vor der Pumpe!), 3 stuecken kraftige Jebao streamer, AquaMedic dosierungssystem.

Die Frage ist: darf ich ein Fluval FX6 (aussenfilter) benuetzen ohne Probleme med Nitraten zu erwarten? Ich habe gelesen dass Aussenfilter kan das Nitratgehalt erhöhen weil die sehr effiziente sind! (??), om mann die nicht regelmässicg reinigt. Diese Logik ist schwer zu festehen: ist es vielleicht besser Detriten im Becken zu lassen? Die werden auch da immm Nitraten vervandelt sein, oder?

Vielen Dank im voraus,

Paolo

https://m.youtube.com/watch?v=oliDuLCTFio This is what I found about Fluval FX6, I don't think there is a need to add these devices with filter material. ZeoVit foundation building products are perfect for reducing nutrients.

Comment

Danke/Thank you/Tack!/Grazie! I am actually swedish-italian but lived in Germany and loved it (including for my Hobby, but not only)!
      Thanks, I am about to sell it indeed. So you think that the two skimmers, the Zeoreactor and the Yunze internal filter + the 35 kg living rocks about to arrive will be enough for filtration.

Unfortunatly there is no Sump neither time to install it (rocks will be arriving in few days)

The question was: could it HURT to have the External Filter (very powerful)? In Reef aquariums they have a bad reputation. Again, do not get this reasononing of "nitrate" production because they are so efficient that they "create" a lot of nitrates... What would happen to all the material otherwise if the filter wouldn´t be there?? Would it be skimmed? Just curious whether someone has the Zeo reactor + external filter a add-on filter..

But I understand that it is not necessary (again consider there will be no Sump, and only Skimmers + Tunze internal).

Thanks again,

Paolo

Comment

Hallo Paolo, ich würde nicht empfehlen solch einen Filter zusätzlich zu verwenden, er ist schwer zu reinigen und wenn das so ist wird das auch früher oder später vernachlässigt.

Da es sich um ein neues Beckenhandelt dass erst „eingefahren“ werden muss empfehle ich die hier genannte Methode:

https://www.korallen-zucht.de/Meerwa...n-in-14-Tagen/

Sie kann nur angewendet werden wenn das System noch keine Tiere enthält.

G.Alexander

Comment

Wirklich vielen Dank!
          Paolo

Comment

Working...
          X